01.05.2017
Hartelan toiminnan ytimessä on aina ollut ammattiylpeys. Me Hartelalaiset suhtaudumme intohimoisesti työhön ja rakentamiseen. Kun tehdään hyvää ja niin kuin on sovittu, siitä voidaan olla ylpeitä. Jokainen työntekijä voi nukkua yönsä hyvin, kun tietää, että työ on tehty laadulla ja ajan hammasta kestämään. Tästä ajatuksesta lähti liikkeellä vuonna 2017 vuoden Hartelan brändiuudistus.
Visuaalisen ilmeen ja brändin ytimen lähtökohtana oli toiminnan ytimen – rakentamisen – esittely äärimmäisen avoimesti, mutta viihdyttävästi. Näin toimien voitiin edetä kohti vision konkretisoitumista, jossa Hartela on halutuin kumppani hyvän elämän rakentamisessa.
Rakennusyhtiöiden kattotason kommunikaatio oli usein kuorrutettu esteettisellä lifestyle-kuvastolla, joka viittaasi hyvään ja miellyttävään asuinpaikkaan ja elämään, mutta ei kertonut millään tavalla rakennusliikkeen ydintoiminnasta. Brändiuudistuksessa halusimme erottua tästä perinteisestä tavasta.
Graafisen ilmeen uudistus säilytti Hartelan identiteetin jämäkkyyden ja jämäköitti sitä entisestään. Ilmeestä suunniteltiin konstailematon, mutta helposti lähestyttävä. Graafisen ilmeen lisäelementit ottivat inspiraationsa työkaluista mittaviivojen, millimetripaperien kuosien muodossa. Nämä elementit korostivat Hartelan rakennusyhtiömäisyyttä erottuakseen rehellisenä vaihtoehtona kilpailijoihinsa nähden.
Ilmeen väripaletilla sekä graafisilla elementeillä ja ikoneilla saatiin aikaan helposti lähestyttävä kuluttajabrändi sekä kivenkova b2b -yhtiö.
Hartela tunnuksen tarina jatkui. Kuten aieminkin haluttiin pitää kiinni jo hyvin tunnetusta ja erottuvasta H-merkistä. Mainostoimisto 358 jykevöitti H-merkkiä tekemällä siitä vahvasti mustavalkoisen sekä hiomalla merkin linjoja. Samoin logon typografiaa viilattiin jämäkämmäksi ja vahvemmaksi.
Sivuilla esitetyt visualisointikuvat ovat luonnoskuvia kohteista, eivät kuvauksia yksityiskohdista tai väreistä.
Visualiointikuvissa voi esiintyä myös lisähintaisina muutostöinä tilattavia materiaaleja.